God produkt i härlig förpackning

Ditt varumärke är summan av allt du har och gör kring din produkt eller tjänst. Från det stora till det lilla. Vi på Think Happy Thoughts fick det smakfulla uppdraget att hjälpa företaget Delibake att göra om designen på deras förpackningar. 


Delibake är ett svenskt bageriföretag, beläget i Örebro. Förutom traditionella svenska småkakor tillverkas bland annat pepparkakor, chokladbollar och punschrullar. Delibake är en orädd uppstickare som utmanar marknadsledarna inom sina produktområden. Ett varumärke med stora möjligheter.

LÄS MER

Ny förpackningsdesign

Genom en ny förpackningsdesign blev vår uppgift att fylla varumärket Delibake med nya värden och värderingar som skulle attrahera och engagera målgruppen. Skapa intresse och nyfikenhet - identifiering och känsla - beslut och köp. Med andra ord att ”rebranda” Delibake som varumärke och med det skapa en ny, spännande identitet.


Delibakes produkter är synonymt med trevliga fikastunder. Att fika är att vara tillsammans en stund. Att skapa nya relationer och att bevara de man har. Vi tog fasta på lekfullheten i att kombinera flera färger med att skapa harmoni och värme i färgvalen genom att använda lugna pastellfärger. 


Arbetsprocessen för Delibake var glasklar, där varje del var viktiga för att vi skulle lyckas. Men fokus låg på fem områden för att bygga en stark plattform:

  • Målgruppsanalys - vem är vår kund?
  • Positioneringsstrategi - vilken position på marknaden är mest gynnsam för oss att eftersträva och äga?
  • Argumentanalys & budskapshierarki - vilka argument värderar vår målgrupp högst och hur bemöter vi dem med vårt budskap?
  • Designstrategi - vilken är vår visuella identitet som gör att våra kunder väljer oss och återkommer till oss ofta?


Med avstamp från dessa områden tog vi sats mot det som kom att bli ett helt nytt Delibake!


Vi fortsätter nu löpande att utveckla nya produktförpackningar tillsammans med våra synnerligen GODA vänner på Delibake.


LÄS MER