Fanbäraren för solskydd!

Att samla alla sina produkter under ett varumärke, att bli fanbärare för sin produkt i en bransch som saknar tidigare förebilder och att bli den första inom sin bransch som låter denna produktkategori ta plats. Går det? Hur gör man?


Degerforsföretaget KD Solskydd utvecklar och tillverkar invändiga och utvändiga solskydd. För ett par år sedan fattade företaget några avgörande beslut som kom att föra dem till en position som marknadsledare i sin bransch. Företaget ville samla alla solskydd under ett varumärke - StyRa Solskydd - och tydligt markera sin unikitet med svensktillverkade produkter av hög kvalitet som klarar vårt nordiska klimat. Genom ökad tydlighet ville de slå vakt om hela branschens förtroende och lönsamhet mot nya försäljningskanaler.


Målsättningen var glasklar: StyRa Solskydd ska vara Sveriges mest kända varumärke inom solskydd. KD Solskydd ska samarbeta med de nöjdaste, bäst utbildade och bäst säljande återförsäljarna i branschen. Och via dem hjälpa konsumenter att enklare söka lokal rådgivning, att hitta professionella helhetslösningar och få kvalificerad hjälp med montering och installation av fjärrstyrning och automatik. Med StyRa vill KD Solskydd även förändra omvärldens syn på solskydd till att se solskydd som en självklar del av hemmet, som dessutom ökar bostadens värde.

LÄS MER

Ny strategisk partner

För att arbeta mot sin vision och sina mål tog KD Solskydd oss på Think Happy Thoughts till hjälp, och tillsammans smidde vi planer som skulle göra succé.

Risto

– Think Happy Thoughts blev vår nya, strategiska partner som bearbetade vår grafiska profil och tog fram ett nytt kommunikationskoncept för att hjälpa oss att utveckla StyRa till det ledande svenska varumärket i branschen,


berättar Risto Hentilä, marknadsansvarig på KD Solskydd. De tog fram ett starkt butikskoncept och till det en verktygslåda med material att använda i butik, på fältet och i lokal media för våra återförsäljare.


Vi på Think Happy Thoughts arbetar idag löpande med material för StyRa. Analyser, kampanjplanering och rådgivning inom sökords- och digital annonsering ingår som en naturlig del. För att stödja de lokala aktiviteterna mot konsumenter med så stor precision som möjligt ligger mycket fokus på digitala kanaler. Vi har arbetat fram en kampanjstrategi för sökmotorannonsering (SEM) och retargeting. Kampanjer som genomförs löpande via kanaler som Google, Facebook och Instagram. En långsiktig Content marketing-plattform ligger till grund för målgruppsinriktade inlägg i de sociala kanalerna.

LÄS MER