Så mycket. Så nära.

Electrolux Shop är butikskedjan som strävar efter att finnas nära konsumenten och har ett brett sortiment av smarta vitvaror och produkter för köket och all matlagning, familjens förvaring, tvätt och söndagsstädning. Produkter med den där extra känslan. Allt för att göra vardagen lite enklare.Electrolux Shop är Sveriges äldsta vitvarukedja med cirka 80 försäljningsställen över hela landet. Ofta som en del i en större butik, till exempel bygghandel eller installationsföretag, med duktiga och engagerade säljare.

LÄS MER

Nytt butikskoncept redan 2014 - vi var med från början

Efter att ha varit ”Electrolux Butiken” i över 30 år gjorde de 2014 en nysatsning och bytte skepnad till uppdaterade och fräscha Electrolux Shop. Med vår erfarenhet av retailmarknadsföring var vi på Think Happy Thoughts som klippt och skurna för uppdraget att utföra jobbet. Arbetet tog sin grund i en mycket grundlig analys följt av en varumärkes- och kommunikationsstrategi för nya Electrolux Shop. Via en segmentering av marknaden landade vi i att Electrolux Shop framför allt skulle finnas för människor som bor i mindre tätorter och som sätter ett högt värde i att handla från någon de litar på och därmed relationen med den lokala butiken.

LÄS MER

En kreativ lösning med extra allt

En kreativ lösning med en helt ny grafisk profil och kommunikationsplattform sjösattes, där hela kedjan självklart var med på tåget. Med en framtagen koncepthandbok gjorde vi det enkelt för alla att följa de nya riktlinjerna. Här fanns allt butikerna behövde veta om den nya grafiska profilen, hur butikerna skulle skyltas och hur de kunde genomföra olika kampanjaktiviteter. Dessutom tog vi fram en ny webbplattform, liksom den beprövade och mycket populära DR-tidningen, med produkter, erbjudanden, inspiration och råd.

LÄS MER

DR-tidningen

Idag arbetar vi med att producera den omtyckta DR-tidningen som kommer ut med flera temanummer varje år. Till detta tar vi hand om hemsida och intranät i tätt samarbete med Electrolux Shop.I det kreativa produktionsmaskineriet med tidningen ansvarar vi för allt från idé och textframställning till formgivning och layout. Vi arbetar för att skapa mycket ”sälj” genom tydliga och starka erbjudanden, liksom att inspirera och ge smarta råd.

LÄS MER

Butiksmaterial som sätter känslan

Till varje DR-tidning följer ett sprakande kampanjpaket till butikerna med POS-material och all information för kampanjerna de behöver. Här finns stämningsskapande affischer, smidiga A5-skyltar och tydliga hyllvippor. Dessutom tar vi alltid fram träffsäkra kampanjbilder för Facebook & Instagram.

LÄS MER

Nytt grafiskt manér

Under 2018 var det dags för förnyelse, att skapa ett nytt grafiskt manér för DR-tidningen. En modernare tidning med tydlig kundnytta och lättöverskådliga kampanjerbjudanden, mer variationsrikt innehåll och en varmare känsla. Denna nya färgklick introducerades i början av 2019. Med fler miljöbilder som kopplar kampanjprodukter till kundernas vardag, ett nytt lättläst typsnitt och en utvecklad färgskala med limegrönt och marinblått som kompletterar Electrolux Shops egen cerise signalfärg på ett smakfullt sätt, är det här idag en tidning som har sin givna plats i varje kunds hem.

LÄS MER