Stand out from the crowd! Stand out on the shelf!

Hur blir ditt företag valt? Hur står du ut från mängden? Hur får du konsumenter att välja just din produkt på en hylla full med olika alternativ?

När Sveriges största vitvarukedja ELON skulle föra in sin egen produktserie av kökstillbehör och småelsprodukter, Elvita, till konsumenthyllan krävdes förpackningar som verkligen stack ut från mängden. Som skulle förmedla varumärkets kärnvärden och attrahera målgruppen. Produkter som skulle bli valda helt enkelt.

Vi på Think Happy Thoughts fick i uppdrag att ta fram ett helt nytt designkoncept för varumärket Elvitas förpackningar, som dessutom skulle förtydliga olika produktområden. Utifrån en marknadsanalys arbetade vi fram en designstrategi med konsumenten i fokus. Resultatet blev en attraktiv förpackningsdesign som visar upp produkternas fördelar enkelt och överskådligt.

LÄS MER

Utsidan ger insidan en chans

Genom att leka med produktbilder ur olika perspektiv har ett nytt sätt att framhäva respektive produkt skapats. Starka och klara färger hämtade från ELON:s logotyp i kombination med stor typografi bidrar tillsammans till designkonceptets identitet, med stark samhörighet till varumärket. I utformningen har vi även tagit fasta på hur förpackningarna ställs på hyllan, för att skapa ytterligare distinktion till andra produkter och varumärken på marknaden.

I butik och på hyllan spelar utsidan stor roll. En förpackning kan vara avgörande i valet och kvalet om en produkt får följa med hem eller inte. Väl därhemma, efter uppackning, får produkten i sig visa vad den går för. Då får insidan sin chans.

LÄS MER

Vill du veta mer om förpackningsdesign?

Hur just dina produkter kan särskiljas för att öka möjligheterna att bli valda och köpta? 

Hör av dig till oss så tittar vi närmare på er utsida!

LÄS MER