WEBBDESIGN

Att skapa en kund av en besökare genom rätt webbdesign

Webbdesign som fångar besökaren

Våra webbdesigners har erfarenhet av att bygga hemsidor ända sedan internet var en ”fluga” på 90-talet, och utvecklar löpande sina kunskaper inom sitt specialistområde. Av erfarenhet känner de till alla fallgroparna, och av nyfikenhet har de koll på det senaste inom t.ex. UX-design eller hur man tar till sig data från webbanalys för att skapa de bästa och mest användaranpassade hemsidorna.

Målsättningarna styr hemsidesdesignen

Vår första fråga till dig är vad du vill att besökarna ska göra när de landar på er sajt. Våra uppdragsgivare har ofta som mål att sajten ska attrahera besökare, kunder, potentiella medarbetare, partners etc. Man vill att hemsidan ska återspegla varumärkets kärnvärden. Därför utgår vi alltid från företagets grafiska profil när vi tar fram designen för hemsidan. Saknar man en grafisk profil så hjälper vi till att ta fram det.

Förutom att bygga varumärkets image, så kanske vi tillsammans sätter upp andra mål för sajten. T.ex. att besökarna ska stanna på sajten längre en tidigare, att de ska ladda ner en fil, fylla i ett formulär eller köpa en produkt i e-handeln. Vi sätter då upp olika typer av så kallade KPI:er (Key Performance Indicators), vilket enkelt översatt är olika delmål som vi vill att besökaren uppfyller genom att göra det vi önskar på sajten. Designen utformas sedan för att driva mot dessa KPI:er genom att leda besökaren rätt på sajten med form, färg, rubriker, knappar, puffar o.s.v.

”Vår ambition var att bygga poolmarknadens bästa sajt, och det har vi verkligen lyckats med tillsammans med Think Happy Thoughts.” 

Jonas Rydberg
Marknadschef
Pool Store

Professionella processer i skapandet av en ny webb

Vi har under åren utvecklat väl genomarbetade processer för att bygga de bästa sajterna, både tekniskt, innehållsmässigt och designmässigt. Designen på hemsidorna har senaste 10 åren fått ett allt större fokus i branschen, genom att vi nu kan bevisa att en bra användarupplevelse genererar klirr i kassan. Det brukar samlas inom begreppet User Experience, och kompetensområdet UX-design.

Genom vår workshop för användarupplevelse/UX skapar vi tillsammans med er förutsättningarna för en sajt som levererar konverterande kunder från start.

En tydlig webbleverans utan flum eller hokus pokus

Efter vår workshop återkommer vi med förslag till sitemap (webbstruktur) och wireframes  (dispositionsskiss av innehåll) som vi går igenom och eventuellt reviderar innan ni godkänner dem. Efter ert godkännande tar vi fram en komplett webbdesign för alla sidor på sajten som ni också får godkänna innan själva webbdesignen är klar för leverans. Designen levereras som designfiler till webbutvecklaren som översätter designen till kod och bygger upp alla mallsidor av sajten i det CMS (publiceringsverktyg) som vi valt för sajten.

Webbdesignern följer sedan utvecklaren och ansvarar för att sajten som till slut publiceras följer den av er godkända designen. Vi tar såklart hand om hela processen, och ser till att alla boxarna i vår långa checklista för en professionellt producerad hemsida är ikryssade.

Sofia Winroth

Sofia Winroth

Webbdesigner

070-575 58 43

fornamn@thinkhappythoughts.se

Nyfiken?

Är du intresserad av att veta mer om webbdesign? Hör av dig till Sofia!

Vi börjar med ett mail…

Behöver jag göra massor av förarbete? Hur kommer vi igång? Inga frågor är för små, för stora eller dumma. Skriv till oss så leder vi dig genom hela resan mot nya framgångar.

Think Happy Thoughts AB

Olaigatan 21, SE-703 61 Örebro, Sweden

+46 (0) 19 125 250

info@thinkhappythoughts.se

@thinkht

Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

info@thinkhappythoughts.se