TJÄNSTER

Vi skapar förutsättningar för starkare varumärken och ökad försäljning

Think new. Think brave.

Analys och strategi

Varumärkesplattform
En varumärkesplattform ska utgöra den stadiga grund från vilket ditt varumärke kan växa sig starkare. Det är ett strategiskt dokument som sammanfattar allt som varumärket erbjuder, lovar och står för. Den kan till exempel innehålla vision, position, tonalitet, brand book och information om målgrupper eller personas.
Analys
Bakom varje framgångsrik strategi finns en väl genomförd analys. Samarbetet med våra kunder börjar alltid med analys, till exempel av marknad, målgrupp, konkurrenter och omvärld. Den ligger sedan till grund för vad vi ska fokusera på och vilka mål vi ska uppnå tillsammans. Kort sagt: vi vill lära känna ditt varumärkes unika förutsättningar och möjligheter.
Strategi
Vi sätter upp strategier för våra kommunikationsinsatser för att kunna hjälpa dig att uppnå dina affärsmål. Kanske innefattar strategin att ditt varumärke behöver ökad digital synlighet, tydligare tonalitet, en övergripande varumärkesplattform – eller allihop. Strategin baserar vi på analyser samt en eller flera workshops tillsammans med relevanta personer från er och vår organisation.
Budskap
Ett budskap handlar om att kommunicera en idé eller ett argument till dina målgrupper. Starka budskap säljer, men de ska också vara tydliga och skapa en helhetsbild av hur du vill att ditt varumärke ska uppfattas. Vi kan ta fram en budskapshierarki som är anpassad efter målgrupperna, positionerar mot konkurrenterna och tydliggör erbjudandet.
Kundresa
Vilka potentiella platser och situationer finns där målgrupperna får möjlighet att interagera med ditt varumärke? Vi mappar upp kunderesan, eller customer journey, för att få insikter om dina målgruppers behov, önskemål, roller och drivkrafter. När vi har en enhetlig bild av nuvarande och potentiella målgrupper, kan vi prioritera aktiviteter som stärker ditt varumärke.
Contentstrategi
Din strategi för innehåll, eller content, är förankrad i övriga analyser och strategier. Den prioriterar olika budskap och ämnen som är relevanta för dina målgrupper. Contentstrategin förklarar också vilken typ av innehåll – case, film, webinar, foto, artiklar – som ska skapas samt för vilken kanal, till exempel webb, intranät eller sociala medier.

Design

Grafisk profil
En grafisk profil hjälper dig att kommunicera varumärkets unika identitet och stärka de värden du vill att målgrupperna ska associera med ditt varumärke. Den ska hjälpa dig att hålla samman det grafiska i alla kanaler – från hemsidor och sociala medie-inlägg till trycksaker och annonser. En grafisk profil innehåller till exempel riktlinjer som rör logotyp, ikoner, färgpalett, typografi och bildmanér.
Brand book
Varumärkesmanual, eller brand book, skapar struktur och samförstånd. I den sammanfattar vi hur den grafiska profilen ska användas i olika sammanhang och kanaler. Den kan också innehålla tonalitet, målgruppsinsikter, budskapshierarki samt vision och mission. Vi rekommenderar att publicera din brand book på en digital plattform, så att den enkelt kan delas med kommunikatörer, partners och underleverantörer.
UX och webbdesign
"Vad vill du att besökarna ska göra på sajten?", brukar vara den första frågan vi ställer när du anlitar oss för att skapa eller uppdatera en hemsida. Ska de läsa mer, ladda ner, eller ska de helt enkelt bli fler? UX och webbdesign handlar om användarupplevelse, för att på sikt göra en besökare till en kund. Vi sköter hela processen – från workshop till färdig webb.
Förpackningsdesign
Köpresans moment of truth  är när kunden möter din förpackning i butik, webbshop, på mässa eller event. Vi designar förpackningar för B2B och B2C och har processer för att kommunicera just de värden du vill förstärka i köpögonblicket. Vi har designat förpackningar för såväl ölflaskor som luftrenare och läkemedel – alla med olika regelverk och möjligheter.

Digital marknadsföring

Google-annonsering
Om du vill ha hjälp att annonsera på Google (Google Ads) bör du anlita en Google Partner. Som vi, till exempel.  Partnerskapet innebär att vi skapar och optimerar kampanjer som ger våra kunder bästa möjliga resultat och att vårt team är kontinuerligt ceritiferade i produktområden som Search, Display och Shopping. Den samlade kompetensen på Think Happy Thoughts säkerställer att din annonsering präglas av de texter, bilder och filmer som får flest klick och konverteringar.
Sociala medier
"Det är väl bara att publicera något", sa ingen som jobbat med sociala medier. Sociala medier för oss innebär också analys, strategi, produktion, administration och rapportering. Vi hjälper dig att skapa innehåll för annonser och organiskt innehåll på plattformar som Instagram, Facebook, Youtube och TikTok – och med A/B-tester och optimering vill vi lista ut vad som får dina målgrupper att stoppa sitt scrollande.
SEO
Sökmotorer premierar sajter som skapar relevant innehåll. Våra digitala strateger och specialister hjälper dig att ta fram en strategi för search engine optimization (SEO). Den kan innehålla sökordsanalys, webbanalys samt rapportering och uppföljning, medan våra kreatörer hjälper dig att skapa relevanta innehåll. Genom SEO-copywriting och anpassade bilder, till exempel.
Hemsidor
Sajt, webbplats, hemsida – kärt barn barn har många namn. Hemsidan är ett dina viktigaste digitala skyltfönster och därmed också säljkanal. Vi ser till att skyltfönstret är tipptopp med hjälp av webbanalys, webbstrategi och webbdesign – med löpande analys, optimeringar och ett långsiktigt tänk, såklart. Innehållet på hemsidan, som bilder, texter, filmer och grafisk profil, kan vi  återanvända till annonser eller sociala medier.
Marketing automation
Att automatisera är att effektivisera. Marketing automation ska i slutändan driva leads och försäljning, men hur då? Till exempel genom automatiserade mejlutskick och nyhetsbrev eller personalisering av annonser och sociala medier.

Film och animation

Företagsfilm / Varumärkesfilm
Företagsfilm eller varumärkesfilm har, till skillnad från renodlad reklamfilm för en tjänst eller produkt, ett bredare användningsområde. Vi skapar varumärkesbyggande filmer som gör ditt varumärke mänskligare – som engagerar, förmedlar budskap och låter målgrupperna få en känslomässig koppling till det. Oavsett om det handlar om att presentera organisationen, era kärnvärden eller erbjudandet. 
Employer branding
Film är ett effektivt sätt att kommunicera och stärka ditt arbetsgivarvarumärke, eller employer brand. Employer branding-filmer blir ett verktyg för att marknadsföra företagets kultur, värderingar och arbetsmiljö – allt för att locka de bästa tallangerna till just ditt företag. Det handlar om att lyfta erbjudandet. I det stora, som mål, vision och mission – och i ett det lilla, som friskvårdstimme, terminalglasögon och personlig utveckling.
Explainerfilm / Infographic
En explainervideo, eller infographic, hjälper till att förklara en produkt, tjänst, verksamhet eller process. Och det behöver inte vara tråkigt. Tvärtom! Vi brinner för att göra komplexa siffror, diagram och begrepp enkla att förstå (och gärna underhållande också). Den färdiga filmen kan du sedan använda på hemsidan, i säljmöten, butik eller videoannonsering.
Grafik och animerad logotyp
Visst är det roligare när det händer något? Med hjälp av grafik och animering gör vi material levande, som annars skulle ha varit statisk. Den kan handla om att animera en logotyp, göra bilder rörliga eller att visualisera en vision. Dessutom underlättar det om du vill göra något unikt av dina foton eller filmer.
Casefilm
Varför ska potentiella kunder lyssna på vad som är unikt med ert erbjudande? Låt existerande kunder berätta om det istället. Rörliga kundcase bygger trovärdighet, är lätta för målgruppen att ta till sig och låter dem spegla sig i kundens utmaningar och framgångsfaktorer. Filmen kan självklart också kombineras med ett case i textform såväl som stillbilder.

Kampanj och produktion

Copywriting och tonalitet
Ditt företag har en tonalitet, eller brand voice, som är unik. Våra copywriters sätter fingret på hur den rösten låter och hjälper dig att materialisera den i taglines, rubriker, annonser och artiklar såväl som mejlutskick, trycksaker, pressmeddelanden och inlägg i sociala medier. Behöver du texter som utbildar, engagerar och konverterar? Då vet du var vi finns.
 
Innehåll / Contentstrategi
Med insikter från analyser tar vi fram en strategi för content samt contentplan. Vi utgår från några, för målgruppen relevanta, ämnen (content pillars) och ger rekommendationer vad gäller exempelvis kanaler, publiceringsfrekvens och målsättning. Sen bryter vi ner det i artiklar, inlägg, filmer eller annat innehåll i köpta eller organiska kanaler. Dessutom gillar vi att återvinna. En artikel blir en annons och en landningssida blir ett nyhetsbrev, till exempel. Därför att mer content = mer data att analysera och optimera.
Kampanj och koncept
Ett koncept är en idé ämnad att stärka varumärket och föra fram rätt tonalitet. Det ska kommunicera rätt budskap på rätt sätt till rätt målgrupp. Kampanjer är, lite förenklat, produkter av koncept. Genom kreativa workshops, kombinerat med kompetens inom strategi och marknadsföring,  skapar vi kampanjer som engagerar, väcker känslor – och säljer.
Produktionsbyrå / Extern marknadsavdelning
Ensamt på marknad? Vi hjälper dig att producera allt från annonser, broschyrer och presentationer till film, artiklar och mässkoncept. När vi blir din externa marknadsavdelning, är det du som bestämmer. I egenskap av produktionsbyrå erbjuder vi seniora medarbetare som värdesätter effektivitet och kreativ höjd. Vi ser till att möta dina målgruppers unika behov och kan skapa material utifrån nya eller existerande kommunikationskoncept.
Employer branding
Employer branding är precis som vilket annat varumärkesarbete som helst. Men istället för att attrahera kunder att köpa din tjänst eller produkt, attraherar du kandidater som kan bli potentiella medarbetare – och behåller de medarbetare du redan har. Vi hjälper dig att tydliggöra arbetsgivarvarumärker, organisationens erbjudande till medarbetarna och ger rekommendationer kring hur kommunikation kan stärka ditt företagets rykte hos relevanta talanger. 
Citattecken

Vi arbetar med Think Happy Thoughts för att de alltid har det kreativa och strategiska perspektivet på våra aktiviteter i allt de gör, en lyhördhet och respekt för våra behov och full koll genom alla produktioner.

Lena Söder
Marketing Activation Manager
Electrolux Home

Ny sköld för Arboga kommun

"Den nya versionen av Arbogas stadsvapen är ett bra exempel på hur vapnets form moderniseras och anpassas för digitala kanaler samtidigt som det heraldiska innehållet behålls. Den är på alla sätt lyckad."

Stefan Bede
Svenska Heraldiska Föreningen

tavla-arbogakommun

Hur kan vi hjälpa dig?

Vi använder kraften av idéer, analys och strategi för att skapa kreativa koncept och kampanjer med fokus på digital marknadsföring.

Med vetgirighet, passion för hantverket och modet att addera något unikt – det där som sticker ut – hjälper vi dig att få bästa mätbara effekt och försäljning. Hör av dig så berättar vi mer.

Psst! Ser du inget formulär? Då kan det hända att du har en adblocker aktiverad. Stäng av den och prova igen. Annars är du alltid välkommen att maila oss på info@thinkhappythoughts.se.

THT-symbol_black-RGB

Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se

Integritetspolicy

aaa-logotype_svart-text
PartnerBadgeClickable-tht
SIGILL_EPS_SKOLD_STAENDE_STOR_SVART_TEXT