HEMSIDOR

Få hemsidan att gå från digitalt skyltfönster till företagets effektivaste säljkanal

Är ni i akut behov av en ny hemsida? Undrar ni om er webb verkligen är optimerad för att skapa försäljning, generera leads eller bygga relation till målgruppen?

Oavsett så är det tryggt med en byrå som både hjälper er att få ett långsiktigt och strategiskt helhetstänk för er webbplats, och någon som handgripligen ser till att det blir gjort och löpande förbättras. Då har du hamnat på rätt hemsida just nu.

Rätt teknisk plattform för er hemsida

En hemsida som på ett optimerat sätt ska leda till era affärsmål kräver en stabil och uppdaterad teknisk plattform, s.k. CMS, som uppfyller de tekniska och användarmässiga krav som uppfyller de tekniska och användarmässiga kraven. Förutsättningarna för vad ni ”behöver” förändras väldigt fort idag, och därför är det viktigt att hela tiden analysera användardata, och avsätta resurser för löpande anpassning av hemsidan. Kanske behöver ni bredda sortimentet, öppna e-handel, skapa kampanjsidor, chattar eller skapa en content hub för att möta målgruppens förändrade krav och beteenden.

Vi hjälper er att hitta rätt plattform, och har sedan väl inarbetade processer för webbanalys, webbstrategi och webbdesign. Därefter väljer vi tillsammans det CMS som är bäst lämpat för er.

”Vår ambition var att bygga poolmarknadens bästa sajt, och det har vi verkligen lyckats med tillsammans med Think Happy Thoughts.” 

Jonas Rydberg
Marknadschef
Pool Store

Hemsidesdesign som fångar besökaren

Våra webbdesigners har erfarenhet av att bygga hemsidor ända sedan internet var en ”fluga” på 90-talet, och utvecklar löpande sina kunskaper inom sitt specialistområde. Av erfarenhet känner de till alla fallgroparna, och av nyfikenhet har de koll på det senaste inom t.ex. UX-design eller hur man tar till sig data från webbanalys för att skapa de bästa och mest användaranpassade hemsidorna. Våra hemsidor har alltid ett bestämt syfte, och det är att konvertera en besökare till kund så snabbt som möjligt. Med det som fokus skapar vi grymma sajter.

Webbinnehåll som engagerar

Utan riktigt bra innehåll blir hemsidan som en bok med snygga pärmar och tomma blad, eller som ett hus utan inredning. Helt oanvändbart.

I vårt arbete med en ny hemsida, eller när vi får i uppdrag att löpande administrera och utveckla en sajt, ingår att ständigt fylla på sajten med den typ av innehåll som målgruppen attraheras av, och som skapar konverteringar. Det man som samlingsbegrepp brukar benämna content. Det är här det stora slaget om målgruppen står. Lyckas ni engagera er målgrupp med användarnytta och värdefullt innehåll, eller surfar de vidare till en konkurrent som gör det bättre?

Vi kan hjälpa dig att skapa rätt typ av innehåll på er sajt med hjälp av användardata, i stället för innehåll som skapats av t.ex. en produktchef med allt fokus är på produkten och allt för lite på användaren eller hemsidesbesökaren.

Vi fyller din sajt med bilder, texter, filmer eller annat innehåll som vi märker att besökaren tycker är intressant och relevant. Det här innehållet kan vi sedan via content strategin sprida via flera olika kanaler, t.ex. sociala medier, för att det ska komma många till godo och ge er massor av ny trafik och nya affärer.

Skapa trafik till hemsidan - så gör du

Genom att sökmotoroptimera er sajt så ger vi Google och andra sökmotorer de bästa förutsättningarna för att hitta sajten, och ranka er högt upp i målgruppens sökresultat. SEO är ett löpande arbete som innefattar både analys, teknisk optimering av sajten och kreativt arbete med utformning av texter. Läs mer om hur vi jobbar med SEO här>

När hemsidan väl är lanserad så börjar arbetet med att berätta om att hemsidan finns, driva trafik till den, och skapa bästa förutsättningarna för försäljning. Allt handlar om att leda målgruppen digitalt i handen hela vägen från söket på Google, eller via annonser på sociala medier, till den plats på sajten där de är beredda att konvertera.

Inför lanseringen av er sajt kommer vi därför att ge er förslag till hur ni ska arbeta med digital annonsering via sökmotorerna (SEM) och via sociala medier (SMM)

Madeleine Gustafsson

Madeleine Gustafsson

Projektledare & digital strateg

076-040 09 05

fornamn@thinkhappythoughts.se

Nyfiken?

Är du intresserad av att veta mer om hur vi bygger hemsidor? Hör av dig till Madeleine!

Vi börjar med ett mail…

Behöver jag göra massor av förarbete? Hur kommer vi igång? Inga frågor är för små, för stora eller dumma. Skriv till oss så leder vi dig genom hela resan mot nya framgångar.

Think Happy Thoughts AB

Olaigatan 21, SE-703 61 Örebro, Sweden

+46 (0) 19 125 250

info@thinkhappythoughts.se

@thinkht

Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

info@thinkhappythoughts.se