RÖRLIG KOMMUNIKATION

Rörlig kommunikation - Motion ID

Står "mer rörligt content" även på din to-do-list under året? I takt med att Instagram, Youtube, TikTok och Snapchat blir större så växer även intresset och behovet av att använda sig av rörliga medier i marknadsföringssyfte.

Rörlig kommunikation engagerar mer än bara text och bild, vilket skapar flera konverteringar - d.v.s. målgruppen gör det vi vill att de ska göra, som t.ex. att klicka på en ”knapp” för offertförfrågan, fylla i sin e-postadress eller genomföra ett köp i e-handeln. Rörlig kommunikation kan därför ha en direkt påverkan på er försäljning och ert resultat. Dessutom älskar Google rörligt, och kommer ranka er sajt högre.
Det fina i kråksången är att filmproduktion inte längre behöver kosta flera hundra tusen kronor som reklamfilm kostade tills för bara några år sedan. Rörliga medier är här för att stanna, och vi behöver alla anpassa oss till de nya möjligheter som mediet tillför.

Men vad är då rörlig media och hur kan vi hjälpa dig att ta er del av kakan?

Företagsfilm

Företagsfilm är till skillnad från renodlad reklamfilm för en tjänst/produkt en film med bredare användningsområde, det kan handla om intern kommunikation där medarbetare står som mottagare. Det kan också handla om en verksamhetspresentation där kunden står som mottagare.
Vad vill du säga? Vi kan berätta hur du ska säga det.

Levande logotyp

En levande logotyp ses numera nästan som en ny standard och en del av en komplett företagsprofil, på samma sätt som du har en responsibel och uppdaterad webb som går i linje med din grafiska profil så är en levande logotyp en naturlig förlängning av din statiska logotyp. Användningsområdena är många, då en animerad logotyp kan användas t.ex. i början eller slutet av en PowerPoint-presentation, på en hemsida, i en mailfot, i en företags- eller produktfilm, på sociala medier eller i en annons. 

SOME GIF/stickers

Ett lekfullt och enkelt sätt att Involvera dina kunder på sociala medier är att ha ett antal brandade giffar/stickers som är sökbara för alla med rätt hashtag, d.v.s. din hashtag.

Explainervideo

En video som beskriv en produkt, tjänst, din verksamhet, hur en produkt installeras eller kanske er arbetsprocess. Men hjälp av olika typer av animationer löser vi utmaningen att kommunicera detta på ett sätt så målgruppen snabbt förstår och tar till sig det absolut viktigaste du vill att de ska minnas. En explainervideo kan användas på en hemsida, i videoannonsering, i en inledande presentation på ett säljmöte eller kanske i butik.

Lottie/animerad SVG

Det är alltid bra att sträva efter att ha en snabb och skalbar webb, så därför har animerade/rörliga element fram tills nu varit en utmaning. Men det går faktiskt att få in rörligt material som laddar nästan lika snabbt som en bild. Svaret är "Lottie-filer" eller animerade SVG. 
Vi hjälper dig att välja och producera rätt format för din sajt.

Oscar Hellström

Oscar Hellström

Projektledare

070-575 05 39

fornamn@thinkhappythoughts.se

Nyfiken?

Är du intresserad av att veta mer om hur ett samarbete skulle kunna se ut? Hör av dig till Oscar!

Vi börjar med ett mail…

Behöver jag göra massor av förarbete? Hur kommer vi igång? Inga frågor är för små, för stora eller dumma. Skriv till oss så leder vi dig genom hela resan mot nya framgångar.

Genom att skicka dina uppgifter samtycker du till vår integritetspolicy.

Think Happy Thoughts AB

Olaigatan 21, SE-703 61 Örebro, Sweden

+46 (0) 19 125 250

info@thinkhappythoughts.se

@thinkht

Integritetspolicy

Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

info@thinkhappythoughts.se