I DETTA CASE
Branding
Koncept
Webbplats

NEXTUS

Tydlig position med egen karaktär

Utmaning
I över 25 år har CITK lagt all kraft på att utveckla sina kunders verksamheter och digitala utveckling. Det med hjälp av skräddarsydda affärssystem, automation och stark kompetens. Men det var något som saknades, varumärkets identitet hängde inte riktigt med i vad CITK utvecklats till. Det krävdes något nytt för att förtydliga positionering, erbjudande och synlighet. Och hur förklarar man egentligen IT för kunder?
Lösning
Lösningen blev ett ordentligt helhetsgrepp och en rebranding som heter duga. Tillsammans med kund drog vi igång arbetet med målgruppsanalys, positionering och workshops. Nytt namn, ny grafisk profil, ny tonalitet, ett kommunikationskoncept samt en sprillans ny webb blev resultatet. CITK förvandlades till Nextus, som med sitt nya namn signalerar närhet, erfarenhet och framåtrörelse. Färgpalett, typografi och grafiska element är valda för att skapa ett förtroendefullt och tidlöst helhetsintryck, som samtidigt är relevant och attraktivt för målgruppen.
Resultat
I tonalitet, grafisk profil och kommunikationskoncept har fokus lagts på att kommunicera att affärssystem och IT inte behöver vara särskilt krångligt alls, så länge man jobbar med riktiga proffs. Kommunikationskonceptet Lås upp sätter även slutkundens utveckling i centrum – där nästa fas i affärerna låses upp med hjälp av Nextus som partner.

Nextus är idag ett namn med egen karaktär på en marknad fylld av generiska aktörer. Med ett nytt uttryck, en ny tonalitet och en ny visuell identitet har företaget tagit en tydlig position: en trygg, erfaren och personlig partner för företag som växer – och som vill ha affärsutveckling snarare än bara ett affärssystem.
Case-Nextus-2-Bil_2880x2880
Case-Nextus-6-Busskur_3840x2160
Case-Nextus-4-Blad_2880x2880
Case-Nextus-Poster_1440x1440
Citattecken

Det har varit genomgående trevliga kontakter och duktiga, kompetenta personer hos Think Happy Thoughts som jobbat i projektet. Vi har fått hjälp med varje del i vår resa – från inledande workshops till namnbytesprojekt och framtagande av nytt kommunikationskoncept och grafisk profil samt applicering av detta på till exempel ny webb. De var lyhörda för våra önskemål och ville verkligen att vi skulle bli nöjda med slutresultatet.

Jonathan Thelander
Verksamhetskonsult, Nextus

Case-Nextus-8-Presentation_1920x1440
Case-Nextus-10-Ficka_1440x1440
THT-symbol_black-RGB

Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se

Integritetspolicy

aaa-logotype_svart-text
PartnerBadgeClickable-tht
SIGILL_EPS_SKOLD_STAENDE_STOR_SVART_TEXT