I detta case
Webbdesign
UX
Wordpress
Varumärkesplattform
Grafisk profil
BOKA
Utmaning
"Bli bokningsbar online på 5 min". Så lyder Bokas starka hisspitch. Ett erbjudande helt i tiden – men hur gör man när varumärkesplattformen och designen inte matchar det starka erbjudandet – och man därtill har en konkurrent med större finansiella muskler?
Lösning
I nära samarbete med Boka utvecklade vi varumärkesplattformen och gjorde en total omgörning av den visuella identiteten. Vi paketerade erbjudandet i form av två tydliga vägval: Boka Ready to go (up and running på 5 minuter) och Boka Enterprise (anpassad lösning). Designkonceptet, baserad på geometriska former från den analoga klockan, vägledde all formgivning.
Resultat
Vi gav siten getboka.se, som riktar sig till företagskunder, ett nytt uttryck. Parallellt med detta uppdaterade Boka internt sin marknadsplats som riktar sig direkt mot konsument. Allt sjösattes i början av sommaren 2022 och Sveriges bästa bokningssystem står nu starkt rustad för en tuff kamp om kunderna.
Designkoncept
Bokas kunder är på ständig jakt efter att fylla timmar, halvtimmar och kvartar med nya bokningar. Med Bokas verktyg kan man lugna sin stressiga själ – bokningen sköter sig själv! Vi bröt ner den klassiska klockans cirkulära form till beståndsdelar. Utifrån dessa mjuka och runda former byggde vi vår design.
Webbplats riktad till B2B
Utöver Bokas marknadsplats och bokningsverktyg finns också webbplatsen getboka.se, som riktar sig till potentiella företagskunder. Vårt uppdrag stod i att ta fram en toolbox för de digitala kanalerna och implementera den nya visuella identiteten på siten gentemot B2B.
Egenritade siffror
De geometriska formerna från designkonceptet återfinns även i siffror ritade för Bokas räkning. Dessa har en utsmyckande funktion och används bland annat till att lyfta statistik.
4 workshops och 20 möten senare finns nu en stadig grund att stå på. I alla steg av processen har viktiga stakeholders – alltifrån VD till interna webbutvecklare – involverats för att förankra strategi- och designbeslut.
Se fler case
Flex Appllications – Bringing order to busy beesProject type
Maptun – The art of optimizingProject type
Electrolux och AEGProduktion
Moz Sweden branding för asiatiska marknadenProject type
Canvac – Förpackningar i monokrom 3DProject type
EnvivoKommunikationskoncept
Boka webbplatsProject type
Växande KvinnerstaBranding
Arboga kommun grafisk profilProject type
Thermia jubileumProject type
EyraportenProject type
BKtech – Join the green switch movementProject type
Pool Store filmProject type
wec360Project type
Pool Store webbProject type
FluxProject type
Electrolux HomeProduktion
MedborgarskolanProject type
EradurSEO
Frederiksbergs LæderhandelDigital annonsering
BrightecBranding
NordanroDesign
Electrolux ShopProduktion
Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
@thinkht
Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!