I detta case
Koncept
Visuell identitet
Webbplats
Sociala medier
Varumärkesplattform
FLUX
Utmaning
Att gå från uppstickare, med endast en tolftedel i marknadsföringsbudget jämfört med sina konkurrenter, till att bli marknadsledande, går det? Ja, det var med den frågan som framgångssagan Flux fluorskölj började när vi möttes första gången 2007.
Lösning
Genom en marknadsföringsstrategi att vinna professionens hjärtan, med en seriös fluorsköljsprodukt som Flux, lade vi grunden till ett vinnande koncept och ett långt samarbete som fortfarande är i allra högsta grad levande. Allt som vi kommunicerade gick först till professionen och sedan till konsumenten. Vår lösning på att bli marknadsledare började i strategi, taktik och via marknadsundersökningar till kampanjkoncept, produktion för en uppsjö olika media med sociala medier, print- såväl som digitalannonsering, film, radioreklam, event, hemsidor i olika omgångar och på olika språk med mera. Under snart 15 år har vi varsamt uppdaterat konceptet och stått stadigt som Flux byrå alla år. En medveten strategi var att använda verbet ”att fluxa” i vårt andra kampanjkoncept ”Har du fluxat idag?”. En målsättning har hela tiden varit att målgruppen ska tycka det är kul och fräscht att skölja med fluor, vilket vi lyft fram i både koncept och mediaval.
Resultat
Hur gick satsningen då? Jo, redan inom fem år blev Flux marknadsledande och de tog ett stadigt tag om rollen de hade erövrat och håller än idag i skrivandets stund fast i den. I dagligvaruhandeln blev Flux marknadsledande efter nio år då de, efter att medvetet ha valt att fokusera på apotekskedjorna, kom in långt senare än konkurrenterna där. Idag använder målgruppen vårt verb ”att fluxa” när de beskriver att de sköljer med fluor och de har en varumärkeskännedom på över 80 %.
Personas för webb
I en workshop med stakeholders mejslades underlag fram för utveckling av personas. Dessa guidade oss sedan i våra val när webbplatsen designades.
Se fler case
Flex Applications – Bringing order to busy beesProject type
Electrolux Shop - Uppdaterad visuell identitetProject type
Epiroc – Kampanj Parts and ServicesProject type
Maptun – The art of optimizingProject type
Epiroc – Konceptbilder Digital SolutionsProject type
Electrolux och AEGProduktion
Moz Sweden branding för asiatiska marknadenProject type
Canvac – Förpackningar i monokrom 3DProject type
EnvivoKommunikationskoncept
Boka webbplatsProject type
Växande KvinnerstaBranding
Thermia jubileumProject type
Arboga kommun grafisk profilProject type
Kumla – SommarkampanjProject type
BKtech – Join the green switch movementProject type
Pool Store filmProject type
Pool Store webbProject type
FluxProject type
Electrolux HomeProduktion
Frederiksbergs LæderhandelDigital annonsering
NordanroDesign
Kumla Bostäder – Film om renoveringProject type
EradurSEO