Tre för tre för hela hemmet

I detta case

Design
Produktion
Webb

NORDANRO – ELON

Enkelt paketerat, bytt, nytt och skräddarsytt.
ELONs egna varumärke Nordanro ska se dagens ljus.

Utmaning
ELON, en av Sveriges största vitvarukedjor, skulle lansera sin egna satsning på kök. Däri fanns uppdragen om en kökskatalog som enkelt och tydligt förklarar tre olika lösningar för tre olika målgrupper och genererar sälj. Och förresten, det är inte bara för köket, utan för hela hemmet!

Lösning
En målgruppsanalys tog oss vidare i att presentera de tre olika kökslösningarna för respektive målgrupp. Med utgångspunkt i målgruppens upplevda problem med sitt kök och hem idag presenterade vi den lösning som bäst skulle uppfylla behoven. Kundresan var självklart en viktig del i lösningsarbetet.

Resultat
En genomarbetat katalog med lösningar för hela hemmet. Där miljö, behov och smarta produkter för varje målgrupps behov tydligt och med säljfokus finns representerade. Möjligheterna att integrera och skapa en röd tråd mellan olika rum tydliggjordes och fördelar utifrån ett personligt perspektiv gav tydlighet åt målgrupperna.

Kökskatalog för Nordanro, Elon
Uppslag i Nordanro-katalog, Elon
Uppslag från Nordanros kökskatalog

Se fler case

MedborgarskolanProject type

Jakobssons MöblerProject type

Pool Store webbProject type

wec360Project type

NordanroDesign

BrightecBranding

Electrolux shopProduktion

Electrolux HomeProduktion

EyraportenProject type

FluxProject type

EradurSEO

Think Happy Thoughts AB

Olaigatan 21, SE-703 61 Örebro, Sweden

+46 (0) 19 125 250

info@thinkhappythoughts.se

@thinkht

Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

info@thinkhappythoughts.se