I detta case

Tone of voice
Varumärke
Webbplats
Design

PUBQ

Disruptiv produkt. Visionär design.

Utmaning 
Tänk om du kunde skapa ett digitalt orderflöde rätt in i ditt restaurangkök – helt själv, utan dyra konsultkostnader. Tänk om det var up and running på 20 minuter. Det var just vad PubQ möjliggjorde när de tog fram sin nya SaaS-lösning till restauranger. De ville gå ifrån appar och traditionella kassasystem som konkurrenterna fortfarande erbjöd och istället ge kunderna möjligheten att på egen hand skapa sitt alldeles egna mobilorderflöde. Vårt uppdrag stod i att se över den visuella identiteten och ta fram ett kommunikationskoncept som kunde hjälpa PubQ att förändra branschen i grunden. 

Lösning 
Restaurangbranschen är sena när det kommer till digitalisering. Vi inriktade oss därför initialt på early adopters, vilka bedömdes utgöra ca 10% av marknaden. Målgruppen bestod av restauranger inom fast food – företrädesvis uteserveringar, barer och pizzerior. Med Edisons citat ””There's a way to do it better – find it” som inspiration tog vi fram ett antal kommunikativa nyckelord och konceptet "Put your restaurant business in future mode". 

Resultat 
Med en ungdomlig och kaxig tonalitet lanseras nu PubQ på marknaden som världens enklaste digitala köpupplevelse för restaurangvärlden. Garanterat appfri. 

Redesign för en ny era

.

web-mobile-pubq
OOH-pubq
wayfinding-pubq
numbers2-pubq

Nummer byggda i 8x8 grid-mall

Siffrornas form har liksom logotypens Q fått sin inspiration från den så kallade bongskrivaren, som printar ut beställningarna i köket.

bigpic-poster-pubq
web-mobile2-pubq
web-laptop-pubq
stickers-pubq
skate-pubq
illustration1-pubq
socialmedia-pubq
concept1-pubq

Se fler case

Think Happy Thoughts AB

Olaigatan 21, SE-703 61

Örebro, Sweden

+46 (0) 19 125 250

info@thinkhappythoughts.se

@thinkht

Integritetspolicy

Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

info@thinkhappythoughts.se