I detta case
Digital marknadsföring
FREDERIKSBERGS LÆDERHANDEL
Utmaning
Frederiksbergs Læderhandel är en del av skoaktören Goodsteps verksamhet. Det som en gång började som en lokal läderhandel har utvecklats till en framstående e-handel som erbjuder noga utvalda kvalitetsprodukter som väskor, accessoarer och skinntofflor. En anrik historia som sträcker sig tillbaka till 1919 med rötter i Köpenhamn och stadsdelen Frederiksberg. Think Happy Thoughts fick i uppdrag att positionera och marknadsföra Frederiksbergs Læderhandels e-handel med målet att nå och engagera en bredare publik i Sverige och Danmark för att öka försäljningen.
Lösning
Vi löste utmaningen genom ett nära samarbete med VD och marknadsavdelning i att öka synligheten och därigenom försäljningen för företagets e-handel. Vi utformade en målinriktad digital tillväxtstrategi och kampanjplan som sedan har implementerats på Google och Meta. Fokus har varit produktkataloger för att skapa en tilltalande och tydlig shoppingupplevelse. Allt från annonser till sociala medieinlägg har optimerats för att engagera målgruppen. Tack vare vår optimeringsprocess, där sökordsanalys och A/B-testning ingår, presterar företagets kampanjer idag maximalt. Resultatet är en starkare digital närvaro, ökat engagemang och hållbar tillväxt i försäljningen.
Resultat
Genom vår digitala tillväxtstrategi har Frederiksbergs Læderhandel uppnått imponerande resultat. Besökarantalet har ökat med hela 71%, vilket tyder på ökad synlighet och intresse från målgruppen. Antalet beställningar har skjutit i höjden med 169% – en betydande ökning av köpaktiviteten.
Ökningen av återkommande kunder är hela 59% och stärker varumärkets lojalitet samt ökar den långsiktiga lönsamheten. Konverteringsgraden har ökat med 58%, vilket betyder att en högre andel besökare nu omsatts till faktiska kunder.
Vi ser också en imponerande ökning av nettoförsäljningen med fantastiska 88%. Det visar på en lönsam investering genom en digital tillväxtstrategi. De positiva nyckeltalen pekar förstås på ökad effektivitet av marknadsföringsinsatserna och visar dessutom att Frederiksbergs Læderhandel har etablerat sig som en framstående aktör i e-handelslandskapet.
Lyssna inte på oss, lyssna på våra resultat. Sedan starten av vårt samarbete med Frederiksbergs Læderhandel har vi uppnått följande:
Besökare
+71%
Köp
+169%
Nettoförsäljning
+88%
Konverteringsgrad
+58%
Think Happy Thoughts har verkligen varit vår strategiska partner genom hela resan. Den digitala tillväxtstrategin har inte bara ökat synligheten och försäljningen av våra högkvalitativa läderprodukter, utan har också fördjupat vår relation med kunderna. Resultaten talar för sig själva – siffrorna är bevis på en framgångsrik och hållbar tillväxt. Vi ser fram emot fortsatt samarbete för att stärka vår digitala närvaro och erbjuda en ännu bättre köpupplevelse för våra kunder.
Jan Andersson, VD
Goodstep AB
Se fler case
Flex Applications – Bringing order to busy beesProject type
Electrolux Shop - Uppdaterad visuell identitetProject type
Epiroc – Kampanj Parts and ServicesProject type
Maptun – The art of optimizingProject type
Epiroc – Konceptbilder Digital SolutionsProject type
Electrolux och AEGProduktion
Moz Sweden branding för asiatiska marknadenProject type
Canvac – Förpackningar i monokrom 3DProject type
EnvivoKommunikationskoncept
Boka webbplatsProject type
Växande KvinnerstaBranding
Thermia jubileumProject type
Arboga kommun grafisk profilProject type
Kumla – SommarkampanjProject type
BKtech – Join the green switch movementProject type
Pool Store filmProject type
Pool Store webbProject type
FluxProject type
Electrolux HomeProduktion
Frederiksbergs LæderhandelDigital annonsering
NordanroDesign
Kumla Bostäder – Film om renoveringProject type
EradurSEO