I detta case
Google Display
SEM
Webbanalys
JAKOBSSONS MÖBLER
Under 2020 fullkomligt exploderade behovet av digital marknadsföring för såväl konsument- som B2B-företag. Sannolikheten för att bli vald som huvudleverantör fördubblas om ditt erbjudande även finns digitalt. Kunderna förväntar sig att du finns digitalt, det är ”det nya normala”. Läget var det samma för vår uppdragsgivare, Jakobssons Möbler, som för alla andra. Jakobssons möbler valde att satsa på digital marknadsföring.
Utmaning
När pandemin 2020 höll oss hemma och butiksförsäljningen därmed fick en skarp nedåtgående trend valde Jakobssons Möbler att satsa på att få e-handeln att kompensera för avsaknaden av försäljning i butiken.
Lösning
Tillsammans identifierar vi nya möjligheter och spetsar det digitala erbjudandet för att
fånga upp potentiella kunder vid rätt tillfälle i rätt kanaler. Med Google sökannonsering, Microsoft Advertising och Google Shopping tilltalar vi de mest köpbenägna kunderna genom att synas direkt i sökresultaten med aktuella produkter. Detta kompletterar vi med display-annonsering för att jobba mer visuellt mot målgruppen och bygga varumärket. Med både regionala och nationella kampanjer når vi stor räckvidd, ökad synlighet och ökad konvertering.
Resultat
Det smått osannolika resultatet av lösningen ser ut som följer:
Jakobssons Möbler ökar därmed sin försäljning online med så mycket som 291 %, ökar antalet användare med 269 % och konverteringsgraden med 34 %. Vi arbetar löpande med deras digitala annonsering.
Lyssna inte på oss, lyssna på våra resultat. Så mycket ökade Jakobssons Möbler sin onlineförsäljning:
34%
ökad konverteringsgrad
269%
ökat antal användare
291%
ökad försäljning
Se fler case
MedborgarskolanProject type
Jakobssons MöblerProject type
Pool Store webbProject type
Boka webbplatsProject type
wec360Project type
NordanroDesign
BrightecBranding
Electrolux shopProduktion
Electrolux HomeProduktion
EyraportenProject type
FluxProject type
EradurSEO